Sidor

tisdag 16 november 2010

Förtjust eller smått...

...galen i Kebab har jag varit så länge jag kan minnas. Jag har nu klurat ut hur jag kan fortsätta vara det utan att behöva fundera på om det ska sätta sig runt midjan. Genom att beställa kebabsallad, istället för den traditionella med bröd eller pommes, och simsalabim så har jag fortfarande den goda smaken men inte den fläbbiga (och korta) mättnadskänsla som pommesen ger. Skulle det vara så att grillbarens meny inte erbjuder kebabsallad så går det utmärkt att beställa en kebabtallrik utan pommes så blir det "simsalabim" i alla fall ;).

I flera veckor har jag nu gått och irriterat mig på att personalen på grillbaren i närheten av jobbet bär t-shirts med texten "större läsk" på bröstet. Jag hade tänkt komma på någon riktigt smaskig moralkaka att skriva om det men nöjer mig med att säga att jag tycker man ska fundera på vad de menar med den texten eftersom det vid det här laget är ganska självklart för de flesta att läsk inte är någon vidare dryck om man tänker på sin hälsa. Detta oavsett vilken storlek det är på läsken! För det kan väl inte vara så att det på andra sidan t-shirten står "= större mage och ett galopperande blodsocker"?

Dag två som snusfri har varit helt ok och jag antar att det är som med viktnedgången att det är motivationen som i stor utsträckning bidrar till framgång :).

God kväll






- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Jag håller med till fullo! Tycker också mycket om kebab och har hittat alternativet med kebabsallad. Köpte en till middag igår när jag jobbade, och det var så mycket mat att det räckte till lunch idag också. :)
    Lycka till med att sluta snusa! Jag har planer på att sluta jag också, men tar en sak i taget.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Hej Sussie, tack för hejarop. Har nu varit nikotinfri sedan fredaglunch. Känns mer stabilt idag än i går då jag var helt slut...

    Idag kändes det lite bättre redan på morgonen och jag åkte till Itrim för ett pass. På kvällen var jag iaf lite rastlös och testade därför att springa 5 km och det gick jättebra :-).

    Ha det gott
    Affe

    PS. blev kebabsallad i fredagskväll...

    SvaraRadera
  3. Hej! Hade missat att du svara på min kommentar. :)
    Går det fortfarande bra att inte snusa?

    Heja på! //Sussie

    SvaraRadera
  4. Hej. Jo tack med snusandet går det bra men med nikotinet värre...fick rysliga abstinenskänningar så det provas just nu lite olika preparat. För tillfället Nicotinelltuggummi med lakritssmak. Tror jag får lov att trappa ner istället för att bara klippa av direkt tyvärr.

    Ha en skön vinterdag :)

    Affe

    SvaraRadera