Sidor

torsdag 4 november 2010

Cyklingen...

...till jobbet håller i sig och känns fortfarande riktigt bra. Vet att jag kan bli lite tjatig men måste ändå säga: Varför har jag inte börjat med detta tidigare...?! Idag stack jag från jobbet vid samma tid som jag brukar göra när jag kör "motorfordon" och var vid barnens skola "on time"...!

Vilket väder vi har blivit bjudna på idag! Kunde inte låta bli att ta en härlig promenad in till söder på lunchen. Ville bara fortsätta att vara ute i det härliga höstvädret men hade lite väl mycket att göra för att bara "stämpla ut"...

Jag "gick i mål" viktmässigt i måndags och nu är balansgången där, med att hitta rätt förhållande mellan kost och fysisk aktivitet. Har smugit igång med lite planerade kolhydrater och jag tror att jag mår ganska gott av det med tanke på att jag trots allt cyklar drygt en mil varje dag nu vilket är ett nytt grepp. I kväll blev det fläskkotlett med Cole slaw sallad och fullkornsbulgur vilket var mycket gott. Blev faktiskt lite rött till det också, en Masi Tupangato som smakade mycket bra (måste ju tänka på antioxidanterna med ;)).

Har nu nattat yngsta dottern som sover sött och snart dags för egen nattning men först lite pyssel i hemmet.

God kväll




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar