Sidor

tisdag 2 november 2010

Smoothien till...

...frukost har nu kompletterats upp med knäckebröd och ost och ett kokt ägg. Tänk att gå från att i princip inte äta frukost alls till att vara riktigt sugen på något på morgonen. Det kallar jag för omställning!

Cyklade efter jobbet till Sickla och Itrim för gruppträff. Det är riktigt upplyftande att träffas varannan vecka och utbyta erfarenheter och lyssna på Ulrika som alltid har något bra på agendan :). Idag var ämnet motion och hälsa vilket var intressant och gav en del bekräftelse på att det jag känner stämmer bra överens med vad jag kan förvänta mig. Det jag dock inte hade förväntat mig var att jag skulle få en sådan fruktansvärd träningsvärk efter Bootypasset jag var på i söndags och att det skulle komma två dagar efter...men det kanske ligger något i det min mormor brukade säga "det finns ingen måndag så svår att inte tisdagen är värre" ;).

Nämnde för ett tag sedan om en god vän som tagit tag i sig själv och liksom jag dragit i bromsen för att satsa på viktnedgång och mer tid för träning. Han är inne på tredje veckan och gör otroligt bra framsteg :). Bra där - kämpa på!

Jag ska nu göra en kraftansträngning och förflytta min värkande bakdel och lår till sängen för en tidig läggning i kväll. Känner att det kan behövas och kommer somna som en stock...zzz...

God kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Kul att se att du kommer ihåg gamlingarnas ordspråk och talesätt.
    Då kan det föras vidare ytterligare någon generation.

    SvaraRadera