Sidor

tisdag 16 november 2010

Vad gör man inte...

...för ett mer hälsosamt liv. Jag tog igår bort något från mig som jag inte kan påstå har fått mig att må dåligt utan snarare ganska bra...men jag vet inte med säkerhet förrän jag varit utan. Det jag svamlar om är snuset som varit en trogen vän och följeslagare i många år och nu ska vi inte umgås längre. Jag hoppas att jag inom kort kommer att märka något positivt med min fysik som t.ex. lägre vilopuls. Det skulle stärka mitt beslut. Som det känns idag får jag trösta mig med att jag kan lägga drygt tusen spänn i månaden på någonting annat ;).

Ja är fullkomligt övertygad om att min livsstilsomställning kommer att ge mig bättre hälsa och än så länge har det gått som tåget med endast några mindre motgångar.

I kväll dags för möte och invägning på #Itrim.

Ha en skön dag

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. när du har lyckats så otroligt bra med det du föresatt dig är jag övertygad till 100 % att du klarar av att sluta med snuset. Eftersom jag själv en gång för 37 år sedan slutade röka vet jag att det är ett hmm hmm e, men det går. Och man blir så nöjd med sig själv. Något man kan glädja sig åt hela livet. Håller tummarna. Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat! Vilket driv! Som människa kan man åstadkomma precis det man vill. Det är bara bestämma sig och ta ett steg i taget! Fortsätt så här så är det snart du som håller föreläsnignar om hur det går till... // Supplaä Sääiine

    SvaraRadera
  3. Strengnäsgumman - även om det är längesedan så har jag små minnesbilder från tiden då du blev nikotinfri. Snyggt jobbat att ha haft ett än så länge 37-årigt "uppehåll" för det är så jag tror att det är så att man är medvetn om vad ett återfall kan innebära...

    Anonym - ja det här drivet finns tydligen i mig men har blivit väldigt märkbart med min livstilsomläggning. Tack för hejaropen. De behövar man för det blir så mycket roligare då :-). Jag tror också man kan åstadkomma det man vill och hörde häromdagen talas om fenomenet 10000-timmarsregeln av #Malcolm #Gladwell vilket låter mycket intressant. Han har skrivit bl.a. boken Outliers The Story of Success som tar upp detta fenomen. Tänkte läsa hela boken inom kort för att få mer "insikt" :-).

    Ha en fin dag båda två :-)
    Affe

    SvaraRadera