Sidor

onsdag 10 november 2010

Även denna morgon...

...blev det ett kortare träningspass. Axlar, bröst, mage var fokus men även några utfall med hantlar för benen kom med av bara farten. Har börjat komma på hur jag ska sätta ihop bra pass för mig med hjälp av dintraning.se. Känns i kroppen att det gör nytta.

Ytterligare något som talar för att det är passion jag drabbats av (eller är det endorfinjakt?!) är att när det var risigt väder igår så gjorde jag lite trappträning på lunchen igår från femte våningen. Blev två gånger upp och ner. På nervägen gick jag och uppåt så sprang jag. Blev bra flås faktiskt :). Idag hoppas jag dock på promenadväder.

Ha en skön dag



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Hej Affe! Jag tycker du är beundransvärd med både viktminskning och träning. Jag måste berätta för dig att din gamla moster har börjat gå på gym och styrketräna. Det är faktiskt riktigt roligt. En väninna och jag försöker gå två gånger i veckan. Däremellan blir det lite promenader. Idag blev den kort eftersom det ligger en del snö kvar här och det var ganska halt. I helgen får vi besök av Ulf,Palina och lilla Sonia,som hunnit bli 2 1/2 månad. Lycka till med ditt fortsatta tränande. En klassiker framöver kanske inte är helt orealistisk.

    SvaraRadera
  2. Hej, vad kul att du läser det jag skriver och kul att du börjat med styrketräning. Jag skickade faktiskt en länk till ma & pa om styrketräning för seniorer tidigare idag och bad dem återkomma med rapport om träningsvärk ;). Ja en klassiker kanske inte är helt orimligt. Det har ju blivit så mycket roligare att träna nu när ca 16% av kroppsvikten är borta och det mesta satt på magen...

    Hälsa Ulf, Palina och Sonia :)

    Affe

    SvaraRadera