Sidor

söndag 21 november 2010

Packar ihop...

...och summerar helgen med följande:

-sluta snusaövningen går bättre än väntat.

-filmen "dumma mig" är riktigt rolig även om man är 42 år :-)

-har aldrig åkt skidor i 4.5 mil. inte heller cyklat 15 mil eller sprungit 15 kilometer men nu ska det göras eftersom jag bestämt mig för att göra halvklassikern under nästa år (HalvVasan bokad idag).

-det är en otrolig skillnad att utföra en fysisk aktivitet när man tränat inför den ;-). det kunde jag konstatera idag när jag sprang 5 km för första gången på mycket länge och tyckte att det faktiskt var en rätt ok sträcka!

Tack till alla som hejar på mig i min livsstilsomställning här, på FB och Twitter :-). Det är verkligen roligt att se lite nya sidor av livet och lära känna sig själv på ett annat sätt.

God kväll

4 kommentarer:

  1. Har Du klarat Dig så här långt så klarar Du resten. Ditt nya mål med halvklassikerna kommer absolut att hjälpa Dig i Dina föresatser. Håller bägge tummarna!

    SvaraRadera
  2. Hej Affe! Strongt av dig att sätta upp halvklassikern som mål. Du kommer säkert att klara av det. Hoppas att det blir en riktig vinter så att du kan träna skidåkning för jag tror att det blir roligare om man har några mil på skidor innan så man slipper slita så ont. För mig var det en nyhet att det finns något som kallas halvmaran. Lycka till med det du förutsatt dig. /Christina

    SvaraRadera
  3. Tack igen för glada hejarop och stöd på min resa. Ja det är bara ca 100 dagar kvar tills det är dags att dra på sig skidorna och ta sig genom HalvVasan på 4.5 mil. Har redan en konstig, men skön, pirrande känsla i magen som jag aldrig kännt inför någon idrottslig aktivitet förut. Ska kolla på utrustning i morgon och hoppas på att det blir lite fina spår snart!

    Må väl
    Affe

    SvaraRadera