Sidor

torsdag 11 november 2010

Leve aptiten...

...lyder reklamen för Samarin jag precis såg på TV-reklamen! Jag inte bara undrar vad de menar med det eftersom jag i mitt tidigare liv dragit i mig åtskilliga påsar av det medlet utan vad är de är ute efter egentligen?! Aptit på vad då? Ohälsosam föda kanske? För det är vad jag tänker på med ett visst facit på hand. Det kan säkert finnas individuella skillnader till varför man skulle behöva ett preparat som Samarin. För min egen del upphörde behovet av detta "aptithjälpmedel" ett par veckor efter det att min livsstilsomställningsresa startade. Idag har jag en sjukäkla aptit och äter så mycket att jag aldrig behöver känna mig vare sig hungrig eller ha bekymmer med matsmältningsapparaten. Och detta utan pulver som fräser i ett glas vatten. Så himla skönt :)!

En annan aptit som fått en ny dimension är den på livet. Det känns verkligen som det inte bara är det fysiska som blivit lättare utan även det mentala förhållningssättet till mig själv och vardagen, som är svår att att ställa på en våg och sätta kvantitativ vikt på, har ändrats i en mycket positiv riktning. Både det fysiska och mentala har i mitt fall hittills förbättrats med helt naturliga medel med tillsats av en stor dos vilja och grym motivation och en hel del jädrar anamma ;)!

Fram för det naturliga säger jag med tillägget "nu kör vi"!

God kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar