Sidor

måndag 1 november 2010

Nu är det dags för...

...något som det var längesedan nämligen en bira och en skål jordnötter! Helt galet kanske men det ska bli mycket spännande att testa och se om det verkligen är så gott som jag minns det. Det är faktiskt ett bra tag sedan jag smakade på detta senast. Hade bestämt att jag skulle prova efter mitt 12-veckorssamtal med min coach på Itrim. Barnen är nattade och det är lgnt och skönt så jag ska inte dra ut på det alltför länge till men ville skriva några rader innan.

Hade som sagt uppföljningssamtal idag som viktmässigt nästan gick som jag tänkt trots att det saknades ett kilo. Har dock hoppat en hel del upp och ner sista tiden och det slutade upp... Tror att min iver att gå ner de sista veckorna gjort att jag byggt på mig en del muskler efter allt promenerande. Det som talar för det är att min andel fett i förhållande till resten av kroppen aldrig varit så låg som idag på invägningen under hela viktresan. Har gått från ca 26,2% till grymma 18,5%. Nytt mål till februari blir att hålla vikten jag nått och att ytterligare minska fettandelen till 17%. Det låter kanske inte så mycket men de där 1,5% kan göra underverk med motivationen att träna mer och dricka mer vatten. Kommer nu även att äta lite mer kolhydrater för att få lite mer brännsle och därigenom mer ork till träningen. Kolhydratintaget har verkligen varit på ett minimum sedan i somras. BMI-värdet hade också en bra nivå på 23,6 med en start på 27 och det känns grymt bra!

Kan säga att om jag hade träningsvärk i morse efter Bootypasset igår så känns det än mer nu ikväll. Ska bli spännande att se hur det känns imorgonbitti ;-). Jag har tänkt cykla till jobbet imorgon så vi får se om jag kan sitta på sadeln eller om jag får stå hela vägen.

Nej nu är det dags att plocka fram den där immiga kalla drycken från kylskåpet och se om det smakar så gott som jag tror :-).

God kväll

2 kommentarer:

  1. om du kan klara dig med 1 bira och 1 skål med jordnötter har du klarat provet. Man kan bli som galen när man smakar ngt man inte smakat på länge. Tro mig ,jag har en hel del erfarenhet av detta.
    Senast i dag bakade jag och det var inte bara en degbit som slank ner.
    Hoppas det går bra för dig..
    Och grattis till de fina resultaten. Jag är riktigt avundsjuk.

    SvaraRadera
  2. Jadå det blev bara en av varje. Någon hejd på utsvävningarna får det väl ändå vara ;). Lite besviken på nötterna men ölen var "tyvärr" lika god som jag kom ihåg att den var ;). Ha en skön tisdagkväll. /Affe

    SvaraRadera