Sidor

tisdag 2 november 2010

Snabbt inlägg...

...vid förmiddagsfikat.

Vad har jag hållit på med i alla år när det gäller att förflytta mig från en plats till en annan...? Ok om jag ska ta mig ett par mil och det t.ex. är stora inköp som ska göras då är det väl motiverat att ta bilen men att ta sig till jobbet är absolut inte försvarbart med bil! Det är inte ens roligt (jämfört med att köra mc i alla fall :)).

Har testat att åka kommunalt till jobbet några gånger och det funkar ok. Tidsmässigt kan det ca 35 minuter. Jag har även gått och det tar ca 50 minuter. Idag testade jag att cykla och det tog 20 minuter!! Alltså ungefär samma tid som det tar att åka bil med den stora fördelen att jag får motion på vägen :). En ny upptäckt för mig som är värd att fundera lite över.

Ha en skön tisdag


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. att dubbdäck till cykeln får väl bli årets julklapp,eller kanske hjälm?

    SvaraRadera