Sidor

onsdag 24 november 2010

Jag som hittills...

...inte varit det minsta intresserad av organiserad idrott har fått lite andra synsätt även på detta. Men som med mycket annat - bättre sent än aldrig ;-).

Något som nu fångat mitt intresse är det som bl.a. Jonas Colting gör med sitt liv och den prestation han nu står inför på Hawaii i helgen som kommer. Kunde inte låta bli att lägga upp en länk till hans blogg här på högersidan där jag samlar sådant som inspirerar mig. Kolla gärna in - det kommer jag att göra framöver. Jonas släpper även snart en ny bok om sina erfarenheter och en uppgraderad kokbok som jag ska inhandla så snart de släpps i handeln. Span ävena in hans matsedel på bloggen. Fattar inte hur det går till att stoppa i sig de mängder han gör, men gör man av med det så går det väl åt...och göra av med det lär han ju göra med det prestationer som utförs.

I morgon ska jag försöka komma iväg och titta på utrustning till min lilla utmaning som går av stapeln 1:e mars. Ja, för liten måste jag nog säga att den är jämfört med det som utspelas på Hawaii i helgen ;-). Jag behöver hela paketet med skidor, pjäxor, stavar och lämpliga kläder. Hoppas nu att det blir snö som ligger kvar så att det går att träna på hemmaplan. Det skulle underlätta en hel del. Tänk om det går redan i helgen = tjohoo!

Vägde in mig på hemmavågen idag och jag ligger på samma vikt som för drygt tre veckor sedan så det verkar ha infunnit sig en viss form av balans mellan kost och träning. Är fortfarande väldigt sparsam med kolhydrater men har ökat på protein och fettintaget. Ska bli mycket intressant att väga in sig på "fettvågen" på Itrim på tisdag för att se om det sker någon "ommöblering" eller är status quo. Om inget hänt blir det omplanering med kost och träning. Måste även börja planera för HalvVasan så att det blir en så rolig upplevelse som möjligt. Som en gammal klasskompis upplyste mig om idag - det är ju bara 100 dagar kvar. Hon är ju aningens mer erfaren, än vad jag är, om vad träning och tävling innebär så jag tar henne på allvar och tar tag i detta nu!

Om vädret tillåter ska jag nog ta ett morgonpass utomhus i morgonbitti. Konstigt det här men jag vill verkligen röra på mig :-).

Med hopp om en god natt till oss alla. Har för egen den varit bedrövliga nätter senaste veckan med massor av konstiga mardrömmar - förbannade nikotin! Men snart är det förhoppningsvis över :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar