Sidor

fredag 12 november 2010

Dagens höjdpunkter...

...har helt klart varit Tone Bekkestad och Marie Söderqvist som var talare vid ett Svanenseminarum som jag deltog i idag. Jag blev häpen av en kommentar från en av deltagarna på seminariet som tyckte att Tone var "så forcerad". Det jag upplevde var en Tone som verkligen visade vad hennes passion är och min tolkning av det är ett genuint intresse av klimatfrågan och en oro inför det vi ser hända med vår planet. Jag är så imponerad över allt det Tone lyckades förmedla till mig under relativt kort tid. Jag fick mycket ny kunskap i ämnet och fick ett par ordentliga tankeställare med mig hem.

Marie var i sitt esse och hade förmodligen inte landat efter guldvinsterna i går. Hon gjorde, ett för mig på ett sammanfattat sätt, bra porträtt av åttiotalistens konsumtionstankar.

Ytterligare en höjdpunkt var yngsta dotterns kommentar när vi stannade till utanför den lokala pizzerian på väg hem: "du säger väl inget till Itrim om det här". Hon är sex år gammal och man undrar ibland hur hon bara får till sina härliga tankar och kommentarer :)! Det blev en Vesuvio för tjejerna och själv "kostade" jag på mig en Kebabsallad som jag inte ens visste att det fanns som begrepp för bara en månad sedan. Hur som helst var det jättegott och jag blev sådär skönt mätt utan att få den där "tegelstensklumpmättnaden" som jag kommer ihåg att att jag kunde få efter att ha satt i mig en pizza eller kebabrulle.

Nu ska det tittas på Idol som jag tror är tjejernas höjdpunkt på dagen.

God kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: