Sidor

söndag 21 november 2010

Ny utmaning...

...innebär det nya målet jag satt upp. Har snusat en hel del år och tänkte plocka bort det behovet nu när jag ändå är ute på resan mot en ny livsstil.

Började i måndags med att ta sista prillan vid lunch. Sen hade jag förberett mig med sådana där Zonnicpåsar med nikotin. Jag kände ganska snart att de där nya påsarna bara ersatte snuset och risken för att det bara handlade om ny leverantör av nikotin var överhängande. Försökte klippa av Zonnicen på onsdagen men insåg att jag förmodligen inte tagit mig till jobbet på torsdagen så jag sköt upp det till fredagen för att "ta smällen" under helgen istället.

Har nu gått 44 timmar sedan fredag lunch då jag stoppade i mig det sista nikotinet. Kan inte direkt skryta med att jag mår bra just nu. Har sovit mycket begränsat de två senaste nätterna. Var på väg ut på en långpromenad vid fem i morse men det var lite för tråkigt väder...

Någon form av träning ska det bli i helgen och jag undrar om jag inte ska ta och pallra mig iväg till Itrim :).

Ha en skön söndag


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Det där med nikotinersättningar tror jag inte mycket på. Det gäller bara att bita ihop och lida. Det är också viktigt att ha en förstående familj, men det tror jag att du har. Det går ganska fort över och sen är man stolt och mår så mycket bättre på alla sätt och vis.Håller tummarna. Lycka till !!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Affe!
    jag håller tummarna för dig att det ska gå bra med att sluta snusa.Du har ju visat så bra karaktär med viktnedgång och träning så jag tror att du fixar även detta. Lycka till!/ Christina

    SvaraRadera
  3. Tack Christina. Nu känns det ganska ok faktiskt men det har varit en tung helg...

    Något som lyste upp det hela var dock att jag bestämde mig för att göra halvklassikern under nästa år och jag anmälde mig till HalvVasan idag. Känns jättekul :-).

    Ha det gott
    Affe

    SvaraRadera