Sidor

tisdag 9 november 2010

Blev jätteglad...

...i morse av ett meddelande jag fick på facebook från en gammal bekant. Han meddelade att jag inspirerat honom till att börja träna. Tänk att få inspirera någon annan till att göra något som man själv tycker är väldigt roligt - det måste vara en bra indikator på att man lyckas utstråla ett visst mått av passion (och det via ett socialt media!) och det är nog verkligen passion jag känner för min livsstilsförändring.

Livsstilsförändringen får mig att göra saker som jag inte gjort tidigare eller överhuvudtaget ens reflekterat över. Det behöver inte vara stordåd utan mycket små detaljer. I dag t.ex. skulle jag laga panerad torsk och servera med vitkålssallad och heldinkel. När jag knäckt äggen till paneringen funderade jag över vad som var lämpligt att panera i och kom fram till att inte göra som jag brukar med vetemjöl och vanligt ströbröd utan jag krossade helt enkelt Falu Rågrut och blandade med dinkelmjöl på fullkorn. Blev hur gott som helst :-). Varför inte pröva något nytt, kanske inget stort men något som sätter ett hack på strecket och skapar lite färgfilm istället för att gå på gamla invanda mönster?

Något lite större än att trixa med paneringen till matlagning måste jag säga är att jag i morse gick upp och gjorde ett litet styrketräningspass vid halv sex på morgonen. Om någon sagt till mig att göra det för ett halvår sedan hade jag förmodligen inte trott att den människan var riktigt klok...;-). Måste vara en släng av passion jag råkat ut för.

Jag har mina källor till inspiration och de börjar jag nu länka till här på sidan. Hoppas att de kan inspirera även dig som klickar dig vidare :-).

God kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar