Sidor

torsdag 5 maj 2011

Alltid roligt med...

...lite variation på matsidan. Den här veckan bjuds det lite rätter med recept och inspiration från Tasteline i det Berggrenianska hemmet. I kväll serverades det "Kalvfärsbiffar med pinjenötter och gremolata". Så jäkla gott var det!


Kostade (ur ett kcal-perspektiv) även på oss ett glas Fumees Blanches till vilket satt som en smäck.

I morgon är det som jag tidigare skrivit resedag och det enda som jag tycker är stökigt med det är faktiskt kosten. Brydde mig inte särskilt mycket om det innan livsstilsomställningsresan startade utan tuggade i mig och drack drack det mesta som jag kom över. Nu har jag blivit betydligt mer kräsen och uppskattar mer än förr bufféer där jag har möjlighet att välja ut det jag tycker känns rätt. Men en resdag då och då är verkligen inte hela världen. Kommer ihåg när jag flängde land och rike kring varje dag i bil och det blev ett besök hos de "gyllene bågarna" flera dagar i veckan...om det var bra eller dåligt vet jag svaret på och det är väl inte svårt att gissa vad jag tycker...

Nu är det hög tid att försöka få några timmars sömn. Ska bara förbereda några schyssta fullkornsmackor som jag kan klämma i mig när jag står och gäspar i köket mycket tidigt i gryningen ;).

Ha en fortsatt skön kväll.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar