Sidor

lördag 28 maj 2011

Tog ut mig idag på...

...cyklingen som jag faktiskt inte gjort tidigare. Vi stack iväg vid åttasnåret i morse. 4 grabbar i sina bästa år, några mer vana vid cykling än andra dvs. jag...4 incidenter, faktiskt 1 var, blev det under den 60k långa turen där vi höll ett tempo på ca 23k/h om jag räknar bort stoppen som bl.a. var en frontalkrock som turligen inte innebar kroppsskada, två punkteringar och en snigel på rumpan. Nedan en bild på den förträffliga mekarplatsen i Hallunda där vi lagade första punkteringen.


Jag är faktiskt rejält trött efter rundan med ordentliga känningar i hela benen. Kan vara tack vare dunderhonungen, som Johan kallar Vitargo för, som gjorde att jag orkade ta i lite extra idag. Enligt min träningskompis Garmin så brände jag 1441 kcal under cyklingen så lite dunderhonung var nog på sin plats :). Väl hemma igen drog jag en flaska dunderhonung till och dekade ner mig totalt med några grabbnävar dillchips...! Inte helt enligt min nya kostcirkel men jag hade ju för sjutton hojat sex mil ;).


Blir nog en tidig kväll för mig. Tack Johan, Per och David för en bra runda idag :).

Ha en fantastisk lördag

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Vilken runda!
    Och de där chipsen satt helt på sin plats - det är balansen som är lite av nyckeln om det ska hålla tror jag! Äter du dessutom direkt efteråt så förbränns de ju utan att du ens hinner blinka!
    Ha en go´söndag!
    //Anna.

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma Anna hoppas du med har en go söndag. Några spännande lopp på G? Det där med balans är en spännande prövning :)! Å du snacka om förbränning - det verkar bara försvinna nu när jag kör lite längre pass! /Affe

    SvaraRadera