Sidor

söndag 1 maj 2011

Kunde inte hålla mig...

...från att röra lite extra på mig idag heller fast det var planerat. Helt plötsligt infann sig möjligheten. Mjölken var slut så jag skulle gå och köpa ny. Det var bara det att helt plötsligt gick kroppen och bytte om till löparkläder och bestämde att det inte alls är 500 meter till närbutiken utan snarare 5 000 meter om man bara tar en liten omväg över Högdalen och sen ner utmed Gamla Magelungsvägen. Jag/förståndet var inte sen att haka på och det var så jäkla skönt. Tog bara någon kilometer och så kände jag de där sköna kemikalierna frigöras i kroppen och jag fullkomligen flög fram med Blink 182 som sällskap i iPoden. Och tiden kändes nästan som att någon skojade med mig. 24.36 stannade jag min Garmin 310 XT på några hundra meter från Vi-butiken. Personbästa igen på halvmilen fast jag inte ens kämpade för det särskilt mycket :)! Visst kändes det fortfarande i kroppen att jag var på NMT i torsdags och då framförallt i skinkorna som de fått ett par bowlingklott inplanterande.

I går var vi hemma hos våra skidvänner på en ruggigt god Valborgsmiddag och som vanligt väldigt trevligt :). Blev lite sovmorgon i morse och sedan hemmapyssel för hela slanten. Grillen har använts två gånger idag och middagen bestående av Entrecote och grönsallad räcker även till lunch i morgon :).

Kommer att missa träningen med NMT på tisdag pga. tjänsteresa. Inte hela världen men det är ju rätt kul att vara med :). Tur att det är ny möjligheter redan på torsdagen.

Nu ska jag och äldsta dottern kolla på mästarnas mästare :).

Ha en skön söndagskväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar