Sidor

torsdag 19 maj 2011

Nya utmaningar...

...blev jag definitivt sugen på efter det lyckade Milspåret på Djurgården igår där jag lyckades persa med 51.08. Bara 1.09 kvar tills jag når målet jag satt upp att nå efter sommaren dvs. sub 50 min på milen. Är faktiskt smått sugen på att börja nosa lite på Marathon och vad kan väl då vara mer lämpligt än att göra det jag gjorde idag, nämligen en anmälan till Å-varvet i Eskilstuna som är en kvartsmara :). Något jag ännu inte anmält mig till, som går av stapeln 17 september, är Stockholm Halvmarathon som sammanfaller med vår bröllopsdag. Men jag är ju romantiskt lagd så jag har frågat min fru om inte det vore härligt att springa det tillsammans och fira med lite nya grepp :-0. Det ser inte ut som det vore en omöjlighet och kan nog ana att en anmälan snart är på väg ;).

Firade kungligt loppet igår med ett gäng stadiga knäckemackor med pannbiff och saltgurka och till det ett par glas vitt (inte mjölk alltså...). Sedan blev det bums i säng och det svartnade ganska omgående. Inte så mycket känningar i kroppen idag bortsett från några vattenblåsor under ett par tår som inte hunnit vänja sig vid de nya pjucken. I morse var det bara att hoppa upp på racern och trampa till jobbet förvånansvärt fräsch faktiskt men hoppade över NMT-träningen även idag...någon måtta på det roliga får det väl ändå vara ;).

Undrar hur långt jag kan springa egentligen? Finns bara ett sätt att ta reda på det...;)

Ha en skön torsdagskväll.


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Strengnäsgumman20 maj 2011 kl. 10:38

    Hur ska detta sluta ?

    SvaraRadera
  2. GÖTT Affe!!! Skitbra jobbat på Milspåret!!
    Grattis, grattis!
    Och du... att börja fundera på hur långt man kan springa... det är så det börjar ;-)
    Vad sägs om ett långpass tillsammans snart kanske?
    I snacktempo, vore riktigt trevligt!
    Kul idé att du och M kanske springer tävling ihop! Hejja på!!

    Ha en go´söndagkväll!
    //Anna.

    SvaraRadera
  3. Tack Anna! Det var verkligen kul att ta i lite extra på Milspåret. Jag var smått euforisk efteråt. Det vore en ära att få testa mitt första långpass med dig :)! Hur långt hade du tänkt eller du kanske inte tänker distans utan tid istället? Skulle det passa efter 12 juni när jag cyklat HalvVättern? Vi kan väl höras på mailen och bestämma något, det vore jättekul :).

    Ha en skön söndagskväll du med!

    Affe

    SvaraRadera