Sidor

måndag 9 maj 2011

Bättre i nacken...

...även om jag fortfarande är ruggigt stel. Mindre ont gör det i alla fall så i morgon blir det NMT på Zinken :). Har ingen träningsvärk över huvud taget så det är väl dags att ge sig på det igen - hehe.

Härligt cykelväder till jobbet i morse. Viss skillnad från förra måndagen när det var två grader varmt när jag hoppade på racern i kortbrallor. Hade lite bråttom till ett möte i morse men stannade trots det och hjälpte en annan cyklist med luft när han stod med platt bakdäck utan pump...

Skulle egentligen ha kört grejer till tippen ikväll men när förslaget om en liten cykeltur med familjen dök upp var jag inte sen att övertalas till det. Uppskattar verkligen att vara utomhus och tar varenda chans till det :). Vi fick en härlig tur som varade ca 40 minuter. Nedan en bild på en stormförtjust snart 7-åring som var helnöjd så länge det inte var uppförsbacke...;)


Förra veckan var en riktigt lugn vecka om jag ser till antal avverkade kilometer. Kom upp i endast knappt 50 km när jag slår ihop löpning och cykling vilket kan jämföras med veckan innan då jag kom upp i ca 125 km. Cykling hittills i år drygt 200 km så jag skulle behöva ett antal mil till innan det är dags för HalvVättern den 12 juni. Svårt att få till tiden bara men vore skönt att få till några långpass innan det är dags så jag vet vad som väntar...Det är betydligt mer tidskrävande att träna cykel än t.ex. skidor eller löpning.

Nu lite välbehövlig sömn innan en ny spännande dag väntar på att bli omhändertagen.

Ha en skön natt

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild.
    Jag har printat ut den.

    SvaraRadera
  2. Ja visst är den härlig. Hon ser så glad ut som bara hon kan göra :). Hoppas ni får en fin dag. /Affe

    SvaraRadera