Sidor

fredag 20 maj 2011

Sitter och summerar lite...

...och kommer fram till att det blir lite träning i alla fall :-).

Sedan jag köpte nya klockan i slutet av januari har jag sprungit 260 km och cyklat 328 km.

Det har blivit mindre fokus på kosten och mer fokus på träning. Vikten känns helt ok och matintaget känns som mer vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att jag rör mig mer. Även om det är mindre fokus på maten så äter jag i alla fall annorlunda nu än vad jag tidigare gjort. Läsk är borta och öldrickandet är på ett minimum. Pommes frites, ris, pasta och potatis är fortfarande väldigt sällsynt på mina tallrikar och jag saknar det inte nämnvärt faktiskt. Händer dock att jag nu tar mig lite choklad, jordnötter och annat snacks som varit otänkbart en tid. Inget som händer dagligen i alla fall :-). Har pga. lite omständigheter med byte av jobb ätit ute alla luncher denna vecka och häromdagen åt jag en måltid som jag tror innehöll så mycket socker att min insulinavsöndring dansade hambo av lycka för att den fick jobba ordentligt. Två timmar efter lunchen var jag helt slut vilket jag inte upplevt på mycket länge. Fick ett otroligt sug efter en CocaCola men hejdade mig och tog ett par Dextrosol istället och kom tillbaka i matchen någorlunda igen. Tänk vilken upplevelse som jag tidigare inte haft en aning om varför och hur kroppen reagerar på vad jag stoppar i mig...

I morgon har vi födelsedagskalas här hemma samt gymnastikuppvisning. En dag att se fram mot med två förväntansfulla döttrar :-). Nu sängdags.

Ha en god fredagskväll/natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar