Sidor

lördag 14 maj 2011

Bara för att jag inte...

...är med grabbarna och cyklar innebär det inte att jag ligger hemma och äter praliner. Helst hade jag ju velat vara med och cyklat men då jag är rätt övertygad om att det är cyklingen som är orsaken till min stelhet i nacken fattade jag det vuxna beslutet om att vila nacken från cykling idag. Istället fick jag trösta mig med en löprunda. Sprang hemifrån till Älvsjö motionsspår och sprang det längre spåret på ca 4 km och sedan det kortare på ca 2 km och sedan hem igen. Fick ihop drygt 12 km och det är en distans jag aldrig testat tidigare. 20% längre än vad jag tidigare gjort. Log lite smått åt tanken när jag för några år sedan tog bilen till spåren i Älvsjö och testade att springa det längre spåret och inte orkade springa hela sträckan utan inslag av promenader...! Idag tog jag alltså inte bilen dit utan sprang och dessutom i ren glädje även sprang det lilla spåret också innan jag kutade hem igen. En helt galet häftig känsla :)! Måste ändå säga att det känns faktiskt lite i låren men riktigt glädjande att jag inte har någon som helst känning av mina knän. Bara att hålla tummarna för att det fortsätter så.

Nu blir det lite hemma-fixar-dag och i morgon ska jag hämta nummerlapp på Runners Store till onsdagens löptävling och även passa på att kolla in nya skor :).

Ha en skön lördag

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar