Sidor

lördag 30 april 2011

Barnpudret fick tas...

...fram idag efter cykelturen. Inte till något barn dock utan till underredet på en 43-årig orutinerad hobbycyklist...;). Vad lärde jag mig av cyklingen idag då? Jo att det kan vara värt att lägga en stund extra på att leta fram cykelbrallorna istf att tro att man är Stålmannen som klarar sig utan.

Blev en fin men ganska kall runda på 37.5 km. Grymma känningar i låren men tog i alla fall i lite extra. Går det på NMT så måste det gå med cykelvännerna med tänkte jag och trampade på fast det tog emot. Fortfarande sist i ledet och det som saknas är "bara" rutin, mer träning, mer muskler och framförallt mer pannben som jag hoppas kunna träna upp med hjälp av NMT.

37.5 km är precis en fjärdedel av sträckan jag ska cykla om 6 veckor på HalvVättern. Om jag skulle lyckas hålla samma tempo som idag så skulle det ta 6 timmar och 12 minuter. Har svårt att tänka mig att det är rimligt men 7 timmar kanske inte är en omöjlighet.

1 timme 33 minuter och 771 kcal fattigare sitter jag nu och softar med en kaffe i ett soligt Valborgsväder. Men det lär nog behövas en extra tröja framåt eftermiddagen. Det är ju trots allt bara Valborg :).


I går var det träningsfritt. Inte ens cykel till jobbet. På kvällen var det boule med jobbet där vi firade av en kollega som tyvärr ska sluta hos oss. Måste nog säga att boulematchen måste räknas som en träningsfri aktivitet. Låg nog bara strax över vilopuls ända fram till det rafflande slutet där mitt lag kammade hem vinsten :).

Nu ska det göras i ordning en särskild plats där jag alltid ska förvara mina cykelbyxor...;)

Tack Johan, Magnus, Dave och Per för en schysst cykeltur idag! Jag tar en paus i morgon :).

Ha en skön lördag

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Strengnäsgumman30 april 2011 kl. 12:24

    Det låter mycket förståndigt med en träingsfri dag. Det ska jag också ha. Ska vårda min förkylning även i dag.

    SvaraRadera
  2. Du är bara så grym Affe, läste ditt tidigare inlägg när du jämför en vanlig torsdag för ett år sedan med en torsdag nu - imponerande förändring!!
    Har ett litet tips vad gäller skav på både det ena och det andra stället - Sportslick. Det är en friktionskräm som motverkar skavsår och "friktionshud". Har använt det mycket under multisportande typ vid cykling (i ljumskarna) och smörjer alltid in fötterna när jag ska ut på långlöp. Sitter kvar hur länge som helst och funkar verkligen.
    Finns att köpa på nätet eller på Multisportshopen vid Rådhuset!

    Ha en go´ Valborg!
    //Anna.

    SvaraRadera
  3. Tack Anna. Ska införskaffa Sportslick. Må sä gott /Affe

    SvaraRadera