Sidor

söndag 17 april 2011

Aj, aj, aj...

...nu snackar vi träningsvärk! Tänk att det skulle behöva ta 43 år innan jag fick uppleva detta. Visst har jag haft träningsvärk förr men inte av denna kaliber. Känningarna dagen efter HalvVasan upplevs i backspegeln som en smekning jämfört med vad jag upplevde när jag nyss tog mig upp i trappan från källaren. Det är dock inte enbart låren som känns helt söndertrasade utan axlar armar, ja jag tror varenda muskel har fått sin beskärda del av Nordic Military Training. På egen hand i ett gym har jag svårt att åstadkomma en sådan fullständig genomkörare. Dessutom som en liten bonus är ju NMT-träningen utomhus :).

Jag klagar absolut inte över den smärta jag upplever idag. Det är faktiskt en ganska fascinerande känsla. En känsla av liv skulle jag vilja påstå. I de fall när inte träning är något som är stående på veckoschemat går man mest omkring i sin kropp och känner inte så mycket. Jag menar att motsatsen till smärtan av träningsvärk är en känsla av ingenting eller hur många går omkring och tänker "oh vad skönt det känns i musklerna det gör inte ont alls utan det är så underbart det nästan kittlar lite"...? Märkligt det här med motsatsen till träningsvärk! Måste nog funderas mer på för tänk om motsatsen till träningsvärk är ett tråkigt normaltillstånd av "ingenting"...Eller så slutar jag kalla det för träningsvärk och kallar det för "träningskänsla" istället :). Känslan jag har nu kan nog beskrivas som hyggligt stel och orörlig. Här tycker jag att det går att hitta motsatser i mjuk och flexibel. Detta tillstånd låter ganska tilltalande och jag ska försöka närma mig det genom lite terränglöpning när tjejerna är på Hästis om ett par timmar :).

På hemmafronten i projektet "kommer-aldrig-att-bli-klar" (dvs. hus med tomt från 1943 där jag gett mig sjutton på att göra det mesta själv) står oljning av uteplats närmast i tur. Igår tvättades det och vädret ser faktiskt ut att kunna tillåta lite oljning.

Inte helt otroligt att ytterligare blogposter kommer innan kvällen ;).

Ha en skön söndag


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Strengnäsgumman17 april 2011 kl. 09:18

    Du kom alltså ur sängen, men med viss möda verkar det som.
    Tänk vad mycket roligt Du har kvar att uppleva, Du som är bara 43.

    SvaraRadera
  2. Hej, här kommer en hälsning från en som också är stel efter gårdagens NMT! :) Maken till träningsvärk har jag inte varit med om tidigare - mein gott! Men oj, vad roligt det var, ser fram emot rookiegruppen!

    Susanna

    SvaraRadera
  3. Ja du Strängnäsgumman men det var inte utan att besvär jag svingade min ömma lekamen ur bingen ;).

    Susanna visst var det en riktig höjdare med NMT. Jag kommer att hoppa på Basicpassen men inte förrän efter påsk. Måste läka lite först...;). Håller helt med dig om att maken till träningsvärk har jag inte heller varit med om! Det måste ju bara innebära att det här är träning på riktigt :).

    SvaraRadera