Sidor

fredag 29 april 2011

Nästa mål är att...

...springa milen på sub 55 och det ska ske redan nu den 18 maj när vi är ett gäng från jobbet som ska springa Milspåret på Djurgården. Min andra motionstävling i löpning i år :).

Kan bara inte riktigt fatta vad jag håller på med nuförtiden...En helt vanlig torsdag nu jämfört med en förra våren är så vitt skilda från varandra som natt o dag. Igår upp i bra tid för att ordna frukost till hela familjen. Jag har mycket god aptit och slukar lätt kokt ägg, yoghurt med musli, ett par knäckebröd med ost och två espresso. Förra våren kunde jag knappt titta på frukosten utan att få kväljningar och fick i bästa fall med mig en macka till jobbet som jag åt vid tiosnåret. Mellanmål bestående av Keso på knäckebröd. Förra våren tyckte jag att mellanmål var något för barn. Lunchdags och jag klämmer en mycket god hemlagad wok bestående av rätt schyssta råvaror samt två knäckebrödsskivor med avocado. Förra våren skulle lunchen förmodligen bestått av en lövbiff med pommes och bea från grillen på hörnet vid jobbet och förmodligen en Coca-cola till det. Sen var det igår dags för eftermiddagens mellanmål som blev lite rejält eftersom det var NMT på kvällen så det blev två knäckebröd med avocado ett med ägg och ett glas yoghurt. Förra våren inte en chans att det skulle bli något mellis på eftermiddagen. Middagarna är väl det som är sig mest likt och den stora skillnaden är väl att det inte blir så mycket kolhydrater från källor som potatis, vitt ris och vit pasta.

Ja en viss skillnad i kosthållning alltså och likaså på träningssidan och den 18 maj ska jag bara under 55 min. Ska sikta lite lägre så jag har lite marginal ;).

Ha en skön fredag


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar