Sidor

torsdag 28 april 2011

Måste bara dra till med...

...mormors gamla uttryck igen "det finns ingen måndag så svår att inte tisdagen är värre". Jag vet att det är torsdag idag och min träningsvärk är avsevärt svårare i dag än i går. Skulle alltså sagt det finns ingen onsdag så svår att inte torsdagen är värre. Detta eftersom NMT-träningen är tisdag och torsdag. Jag fattat inte varför träningsvärken är svårast dag två efter ett tyngre pass!? Det är kanske som med löpningen att man vänjer sig eller om det är så att det går över efter ett tag. Hade faktiskt en del träningsvärk i början när jag sprang men det Har jag inte längre. Kan jag där kanske redan vant mig vid vissa distanser och måste hitta nya vägar för att utvecklas? Vi får vänta och se helt enkelt.

Känner mig ödmjuk inför att utsätta min kropp för de påfrestningar som jag vet passet med NMT kommer att göra ikväll. En galen känsla för mig som för ett år sedan knappt visste vad träning innebar. Jag börjar nu mer och mer förstå vad det handlar om och visst har tillvaron blivit lite mer färgglad.

Ha en skön torsdag

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar