Sidor

torsdag 21 april 2011

Så äntligen är den...

...uthämtad - min första racercykel :)!


Jag är mycket imponerad av servicen jag fick på Cykelcity när jag skulle hämta ut cykeln. Fredrich Hammarström gjorde inköpet till en en riktig trevlig stund. Ingen stress, lugnt och fint gick han igenom min sittställning och skruvade och justerade tills han verkade nöjd. Det lodades så att knät var i linje med pedaler och sadeln flyttades några millimeter och styret höjdes och sänktes för att balansen skulle bli rätt. Jag vet var jag tänker vända mig när det gäller cykelfrågor framöver :)!

Kändes lite halvläbbigt att ge mig ut i trafiken där på Folkungagatan, lite som Bambi på hal is. Med tanke på att jag har två vänner som, oberoende av varandra, cykelkraschade i helgen där den ene fick hjärnskakning och den andre brutet nyckelben så var jag fast besluten att ta det lite piano på väg hem. Då jag enbart cyklat MTB tidigare så var det som att sätta sig på en fjäder som reagerade direkt på minsta rörelse och tramptag - vilken känsla. Den mil som det var att trampa hem från Cykelcity var en fröjd och jag är bra sugen på att komma ut på premiärturen i morgon. Fem stycken blir vi som sticker iväg 09.00. Det är bara att börja trampa så att jag får några mil i benen och andra kroppsdelar som kan behöva vänja sig inför de 15 mil jag ska cykla om knappt två månader när det är dags för HalvVättern. Jag kan bara hoppas att det kommer gå lika bra som det gjorde i första momentet på HalvKlassikern som var HalvVasan för min del.

Ha en skön fortsättning på skärtorsdagen :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar