Sidor

onsdag 20 april 2011

Måste bara föreviga...

...detta ögonblick...


Min ansökan om autogiro till Nordic Military Training i ett frankerat kuvert! Ja det är på riktigt. Fattar inte att jag gör det trots att jag har så ont i låren som jag inte haft sedan jag frontalkrockade en moped med en bil i tonåren :-0. Tänker som så att jag ska klara av detta och är säker på att denna träningsform kommer hjälpa mig att bli en bättre löpare, få schyssta benmuskler som jag får nytta av på cykeln, orka ännu mer och som en bonus kanske även bli snygg på kuppen ;).

Nu blir det efter morgondagens jobb ledigt i fyra dagar och ett första cykelpass är inplanerat redan på fredag morgon. Har fått förmånen att hänga med några mer rutinerade vänner på deras 3,3-milsrunda. Jag har ingen aning om hur det kommer att gå för så långt har jag aldrig cyklat förut. Bara att kränga på sig cykelbrallorna och testa :).

Nu ska bara kuvertet på bilden ovanför på lådan så är jag på väg till nästa nivå. För nivåskillnad kan jag nog allt räkna med ;).

Ha en fortsatt skön onsdag

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Respekt! :)

    Nu börjar träningsvärken ge med sig och igår kände jag ett NMT-sug - välkomnar den känslan!

    Glad påsk!

    Susanna

    SvaraRadera
  2. Susanna önskar dig med Glad Påsk:). Visst är det en helt makalös träningsvärk!! Den ska bara övervinnas. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar att träna upp sig så pass att det inte blir "akuont" efter varje pass :-). (Har cyklat till jobbet denna vecka så låren har fått sig en omgång varje dag...)

    Som sagt - Glad Påsk!
    Affe

    SvaraRadera