Sidor

måndag 25 april 2011

Bekymmer att hålla...

...mig till Itrims handflatemetod nuförtiden. Känner ändå att matvanorna fortfarande är sundare än vad de tidigare var med alla onödiga besök på lunchrestauranger.

Att det är svårt att hålla sig till ovannämnda metod beror nog till stor del på att jag förbrukar mer och behöver då mer för att orka. Den gångna veckan när jag summerar mina aktiviteter så hamnar jag på drygt elva mils träning när jag slår ihop löpning och cykling. I dag var jag i starkt behov av en frukost nr 2 efter morgonens cykeltur.


Frukost nr 2 :)

I dag var det då dags för andra turen med racern tillsammans med mina mer erfarna cykelvänner. Känns att de ligger några steg före och det är en otrolig förmån att få vara med och träna med dem. Lärde mig massor även på turen idag som också blev ca 35 km. En sak som är helt mot vad jag är van vid är avståndet till den framför. Kommer nog ta ett tag innan jag kommit in i att ligga bara en halvmeter bakom. Gick ganska bra att ta rygg på Dave idag och jag sparade på krafter ordentlig genom att "knycka" draghjälp. Det är en otrolig skillnad att ligga nära!

Igår hade vi en underbar dag med utflykt till Åsa gravfält i Stallarholmen tillsammans med mina föräldrar. Backsippor i massor och en fantastisk picnickorg som ma o pa hade ordnat. På eftermiddagen åt vi lamm som har så gott att jag knappt kunde sluta äta. Höll ett minimum av kolhydratintag och fokuserade stenhårt på proteiner - vilken lyx :).


Backsippor vid Åsa gravfält

Nu en stund i solen innan det är dags att sticka vidare på påskbesök i stan.

Ha en fantastisk avslutning på påsken :)!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar