Sidor

tisdag 12 april 2011

Ååå vad skönt det var...

...att äntligen ta mig i kragen och komma ut på en morgonlöpning. Har sedan övergången till sommartid ställt om mitt eget dygn och varit uppe längre på kvällarna vilket resulterat i att jag varit helt ihjäl på morgnarna. Igår blev det ändring och jag la mig tidigt igen. Hade fått Runner's World så den lockade mig till sängs med lite trevlig läsning. Blev nog lite inspirerad också och fick därmed lättare att komma upp i morse när klockan drog igång 05.20.

Sprang med riktigt lätta steg och ökade på tempot för varje km. Började med 5.31 tempo i svagt uppförslut på första kilometern och avslutade med 4.49 tempo på sista kilometern. Flyt i stegen med andra ord :). Utgår nu från att jag i sommar kommer att ta milen på 50 minuter. Det ska bli riktigt trevligt :). Har blivit medbjuden på backträning i Hammarbybacken på fredag och det har jag riktigt svårt att tacka nej till. Ska försöka klämma in det innan dotterns dansavslutning. Tur att jag jobbar bredvid backen ifråga ;).

Måste nu även komma igång med lite cykelträning. Det är ju bara två månader kvar till HalvVättern...:)

Ha en skön tisdag


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. När du känner att du bemästrar Hammarbybacken så kan du få planera in ett träningsläger i Falun. Vi har lite fler höjdmeter att bjuda på här ;-)

    Har en fin runda på ca 12 km som bjuder på +300m.

    /Magnus

    SvaraRadera
  2. Tack för inbjudan Magnus. Jag tjoar till när jag är redo :)

    SvaraRadera