Sidor

lördag 16 april 2011

Du har lera i...

...örat sa säljaren på Cykelcity till mig efter att vi pratat en stund. Jaha det är nog för att jag precis varit på Militärträning konstaterade jag :). Jag begav mig direkt från NMT på Östermalms IP till Söder eftersom jag är hyggligt ivrig att sätta punkt för val av cykel :).

Men hur var då träningen med NMT? Efter en kort information från ledarna var det uppställning och det kändes som jag för ett kort ögonblick flyttades tillbaka till sommaren 1989 när jag ryckte in lumpen på Svea Livgarde i Kungsängen ;). Vi joggade iväg och fick utföra lite olika övningar under joggmarschen bl.a. "skydd" och det satt också i ryggmärgen sedan över 20 år och innebär att man kastar sig i backen så platt man kan utan att tveka. Flera övningar följde under nästan två timmar och det gick bra att hänga med hela tiden på denna prova-på-omgång. Kommer definitivt att se till att denna träningsform kommer med på mitt schema framöver och känner att min form gör att jag kan hoppa med gruppen Basic och alltså hoppa över Rookienivån. Alltså fortfarande att sugen trots att det stramar duktigt i låren och jag kam tänka mig att det blir en underbar träningsvärk i morgon efter en riktig genomkörare idag :)!

På cykelfronten blev det då klart idag ett det blir en Columbus RS från Cykelcenter. Tid bokad till torsdag då jag får hjälp med alla inställningar och även får cykeln :).

Ha en fortsatt skön lördag




- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Strengnäsgumman16 april 2011 kl. 22:18

    Hoppas Du kommer ur sängen i morgon bitti.

    SvaraRadera