Sidor

söndag 3 april 2011

Vad är löpning...

...egentligen? Ja inte är det riktigt det jag trodde när jag började springa för ett tag sedan. När jag började hade jag först som mål att kunna springa 5km utan att behöva gå ett enda steg och att nu under våren kunna springa en mil. Men sedan då? När det är "avbockat"... Har ju skrivit att jag haft lite känningar i knät sista veckan och jag tror att det är en liten knackning på min axel att inte bara ge mig ut och springa en viss sträcka på en viss tid utan verkligen se löpningen på ett annat sätt och få in lite andra moment. Ska fördjupa mig lite i det här med fartlek, kvalitetslöpning och andra termer som verkar finnas inom området. Jag vill verkligen och jag ska bli bättre :).

Passade på att testa en 4km-sträcka nu när tjejerna var på Hästis. Jag varvade lugn löpning med rask gång varannan kilometer och ja varför inte som träning?! Fick iaf inte ont i knät :). Lite mer sånt här kanske är melodin? Jag vet inte men tänker inte ge mig utan testa mer och annat som gör mig till en bättre löpare.

Nu är det dags att meka med MC:n eftersom våren knackar på och det är onekligen frestande att se andra som plockat fram för säsongen.

Ha en skön söndag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar