Sidor

tisdag 26 april 2011

Klarar inte av att...

...ta ut mig så till den milda grad på egen hand som jag gjorde i kväll på Nordic Military Training. Idag var det fokus på armar, överkropp och kondition. Kommer förmodligen att få ställa tangentbordet på golvet imorgon då jag kommer ha problem med att få upp armarna på skrivbordsskivan...;).

Passet började fint med två deltagare som kom sent. Då fick vi andra sitta jägarsits i väntan på att de skulle få på sig sen obligatoriska västen och bli klara. Sen fick vi i korus svara ja på frågan om "alla nu visste var Tantolunden ligger" :). Sen bar det det iväg i lätt jogg några hundra meter för att utnyttja parkbänkar för diverse övningar som t.ex. dips och sittups. Därefter konditionsträning genom att springa vidare genom Tanto upp på pendeltågsbron där vi körde intervaller. Mitt på bron tåhäv med träningskompis på ryggen som måste sett bra festligt ut. Kändes i vaderna gjorde det iaf! Sedan mer intervaller på väg mot Marievikssidan och där grymt ansträngda övningar i en lekpark där vi bl.a. gick björn- och kräftgång och hängde, klättrade och gjorde uppochnervända pushups. Sedan retur till Tanto med fler övningar på vägen. 75 minuters träning som bara flög iväg

Tog i så fantastiskt mycket att jag vid några tillfällen faktiskt blev riktigt yr i skallen och tog några snedsteg...:-0. Som sagt detta klarar jag inte på egen hand så det blir fler besök till NMT. Redan på torsdag faktiskt. För det är ju en riktig höjdare att känna den fysiska ansträngning som det faktiskt är och jag räknar med att bli i grymt bra form! I morgon = garanterad träningsvärk :)!

God kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar