Sidor

lördag 2 april 2011

07.28 lördag morgon...

...slappar i soffan med barnen och har en skön sömnig vilopuls och känner att här kan jag ju faktiskt tillbringa en bra stund. Då durrar det till i mobilen...ett sms trillar in från Per som fått innebandyn inställd och undrar om vi inte ska ta och springa idag. Som bortblåst är tanken på att ligga kvar i soffan, pulsen börjar ticka lite och jag förstår att det måste vara en signal om att kroppen behöver en återställare i form av endorfiner som förmodligen har en mycket låg nivå där jag ligger helt orörlig. Hur har detta gått till frågan jag mig? Varför byta ut en skön stund i soffan mot en löptur i ett gråkallt senvinterväder? Jag hittar ingen annan förklaring än att kroppen vill ha lite schyssta kroppsegna kemikalier som jag för mindre än ett år sedan inte hade stiftat någon närmare bekantskap med. Att det duggregnar ute märker jag inte förrän jag har varit ute en stund...:)

Mitt knä sa dock ifrån efter drygt 4 kilometer så det fick räcka med det idag. Är övertygad om att fortsättningen på dagen blev bra till stor del berodde på morgonturen. Måste börja alternera min träning och närmast får det nog bli lite cykling. Har styrt upp familjens cykelpark inklusive min egen MTB så det finns inga hinder att dra på sig cykelprylarna och sticka ut :). Har faktiskt även varit ute och sonderat marknaden på cykel av racermodell idag och är bra sugen på att ha en att flyga fram på. Det bara måste bli så...!

Har ni inte redan läst MarathonMias blogg idag så gör det hon skriver så himla bra. Läs även det som Caroline Nilsson på GymGlam skriver om proteiner. Riktigt bra läsning tycker jag.

Ha en skön lördag och har du inte fått möjlighet att känna på hur skönt det faktiskt är att gå från soffpotatis till något mer rörligt så testa på - det är relativt ofarligt (tror jag...:))


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Affe!!!
    Hittade dig här genom MarathonMia som är en löparkompis, så jäkla kul att läsa om ditt nyfunna träningsintresse! Kroppen är ju en helt fantastisk apparat och visst är det coolt att känna hur mycket man får tillbaks av den när man sköter den!
    Kör hårt!
    //Anna Grundahl

    SvaraRadera
  2. Hej Anna! Det var sannerligen ett tag sedan. Världen är kanske inte så stor ändå...tänk att stöta ihop så där på MarathonMias blogg av alla ställen :). Ja det är rätt fantastiskt vad man kan mixtra med kroppen och få till förändringar. Jag har inte varit igång ett år än och känner att det händer grejer ganska fort efter att man satt igång. Jag tycker det är superkul att ha fått ett nytt intresse att kämpa med och vi får se vart "resan bär av". Som första delmål är halvklassikern och några andra kortare lopp i år och nästa år blir det vanliga klassikern och några längre lopp. Om jag bara tar hand om kroppen ska det nog funka :). Känner inte riktigt att jag behärskar kroppen och hur den svarar på olika saker men jag lär mig varje vecka :). Hoppas det är bra med dig! Varma hälsningar Affe

    SvaraRadera