Sidor

lördag 23 april 2011

Sub 25 på halvmilen...

...och jag är glad som en speleman :)! Jag kan om jag vill och om jag tränar för att nå mina mål. Idag nådde jag ett av dem. För att vara exakt så stannade jag min Garmin på 24,54. Kändes helt ok, visst fick jag ta i lite extra men som sagt helt ok. Det första två kilometrarna gick i ett för mig furiöst 4,45-tempo tredje och fjärde i drygt 5-tempo som jag tog igen på den sista kilometern.

Benen bara ville ut idag trots 35 km cykling igår och en ordentlig sträckning i vänster lår som jag drog på mig när vi spelade fotboll på den mycket trevliga spontanpicnicen vi fick till i all enkelhet på långfredagen.

Fyller nu på kroppens förråd av antioxidanter i form av en grymt god Amarone. Till det mumsas det lite rotfrukter & dipp och alldeles åker Entrecoten på grillen som ska serveras med ännu mer rotfrukter tillagade i ugnen.

Glad påsk på er alla :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Fasiken Affe, du har ju blivit grym! Känner du att det lockar mer med fart än med distans? Siktar du på något särskilt? Skoj att du cyklar också, jag lurar lite på en racer, harvar ju mest runt på MTB men kan längta efter lite mer fart!
    Hoppas att ni har en skön påskhelg!
    //Anna.

    SvaraRadera
  2. Tack Anna :),
    Siktade från början på att må bättre än vad jag gjorde utan träning och koll på vad jag stoppar i mig. För att ha något mål att hålla fast vid satte jag upp att ta HalvKlassikern 2011 och Klassikern samt Sthlm Marathon 2012. Kändes som ett bra sätt att få prova på lite olika grejer. Är ganska nyfiken att prova på Triathlon också. Tror det skulle kunna vara något för mig. Snabbt eller långt vet jag ännu inte men vill nog göra flera olika saker. I morgon blir det iaf 35 km cykel :).
    Vi har en härlig påsk och hoppas du med har det bra :).
    Affe & tjejerna

    SvaraRadera