Sidor

lördag 5 februari 2011

Förändring av formeln...

...för framkallande av "färgfilm" ser ut att vara ett faktum. Om den från början var att röra på sig var lika med att det blev färggladare så har det nu ändrats till att bli lite mer komplicerad men ändå så självklar :)! Den innebär ett betydligt mer långsiktigt tänk. Det är ju inte bara den fysiska aktiviteten för stunden som är färgfilmsframkallande utan allt som man kan göra när kost och fysisk aktivitet samspelar på ett bra sätt. Hmmm lite flummigt kanske...enkelt uttryckt om jag tidigare tyckte att jag fick färgfilm när jag rörde på mig så får jag nu även färgfilm inte bara av endorfinerna under själva aktiviteten utan det är färgfilmsskapande att veta att man klarar av det!

Idag var en klar bekräftelse på ovan flummighet. Jag gjorde något jag inte tidigare föreställt mig (igen!!). Jag sprang en mil nu på morgonen och det har jag aldrig tidigare på 43 år gjort. Nya mål måste sättas upp för det pushar mig vidare mot fortsatt färgfilmsframkallning :). För jag är långt ifrån färdig med mitt lilla livsstilsomstäningsprojekt. Skulle faktiskt kunna bli en livslång resa och om det är bra eller dåligt det vet jag inte...vi får vänta och se ;).

Ha en skön lördag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: