Sidor

fredag 11 februari 2011

Gårdagens hockey...

...kväll blev jättebra. Vinst för Sverige mot Tjeckien och trevligt sällskap på Globens annex. Jag åt rejält av den uppdukade buffén och blev faktiskt inte så där tokmätt som jag kan bli när jag äter lite för mycket. Har helt klart att göra med vad jag äter eftersom jag i volym åt betydligt mer vid gårdagens buffé än vad jag hade gjort om jag lassat på enligt mitt tidigare sätt att välja vad jag äter.

Anade redan igår att det inte skulle bli någon morgonlöpning idag med tanke på snöfallet. Mycket riktigt så kändes det inte görbart att sticka ut i morse. Är hemma idag med barnen som drabbats av en riktigt ihållande bacill som gör att de har feber runt 39 och en otrevlig hosta. Har hållit i sig en vecka nu och jag ser trots allt en viss ljusning idag. De åt faktiskt över förväntan till lunch! Jag är fortfarande hur förvånad som helst att inte jag ligger däckad eftersom jag brukar vara den i familjen som kraschar först när det är förkylningstider. Investeringen i en livsstilsomställning kanske redan har börjat ge avkastning i form av ett bättre immunförsvar :)!?

Jag hoppas verkligen att plogbilen kommer och kör en sväng i området så jag kan ta en liten löptur framåt kvällen :). Ser fram mot min och Rogers skiddag på söndag. Vi ska testa lite fina spår uppåt Sandviken till. Ska försöka mig på 3 mil så att jag får bättre känsla för hur jag reagerar när jag blir riktigt trött med skidor på fötterna. Det är bara 17 dagar kvar nu till första momentet i halvklassikern som jag ska klara av i år :).

Ha en skön fredag!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar