Sidor

tisdag 1 februari 2011

Mellanmåls-...

...fundering så här på eftermiddagen. Förut kunde jag tänka att mellanmål är något för barn. Nu har jag nog antingen blivit ett barn igen eller så har jag ändrat uppfattning i frågan ;)!? Jag tror på det senare. Har nu ätit mellanmål två ggr om dagen sedan i augusti 2010 och det känns faktiskt ganska vuxet med tanke på att det förmodligen hjälper mig att hålla min vikt, jag är piggare och tycker att jag orkar mer än tidigare. Det gäller förstås att tänka sig för vad mellanmålet ska bestå av så att det blir "rätt". En liten hjälp i kolhydratträsket tycker jag man kan få om man kollar in vad Caroline skriver idag på http://www.gymglam.se/. Handlar inte specifikt om mellanmål men min egen erfarenhet av hur jag brukade agera när jag tidigare fick blodsockerfall säger mig att kunskapen om olika kolhydratkällor är en lätt börda att bära ;). Och får man nu för sig att börja med mellanmål så vet man i alla fall vad man inte ska äta till mellanmål om man tänker lite långsiktigt :).

Ha en skön kväll och fram för mellanmålet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar