Sidor

söndag 13 februari 2011

Vilken dag...

...det blev :)! Första gången jag var i Högbo och åkte skidor. Spåren var mycket fina. Helt ok väder, ca fem minusgrader och molnigt. Att det inte var sol gjorde nog vare sig till eller från eftersom jag var så fokuserad på att ta mig runt de 30 kilometrarna som jag bestämt mig för att klara. Tog mig runt och ser fram mot att komma hem och tanka över datan från klockan till PC:n och analysera rundan lite mer noggrant. Vet i alla fall att jag kunde hålla ett tempo på strax under 6 minuter per km och det känns helt ok om jag gör det även på halvvasan. Banan var på 15 km så det blev två varv. Tog bara en kortare paus efter första varvet och fyllde på med lite vätska och en Snickers. Andra varvet var något tyngre än det första och efter två mil hade jag faktiskt ont i vänster knä, vänster armbåge och vänster ljumske. Konstigt om jag inte har träningsvärk i morgon och lika konstigt om jag inte somnar som
en klubbad oxe ikväll ;)!

Tänk vilken tur att jag startade min livsstilsomställningsresa så att jag får känna på hur gott det är att träna sin fysiska förmåga. Det blir ju faktiskt små förbättringar hela tiden.

Strax framme i Stockholm igen och ska ta min ömma kropp och lassa över den till pendeltåget. Sen blir det grillkväll med mina toppentjejer :)!

Tack Roger för en kanondag :)!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar