Sidor

tisdag 22 februari 2011

Matvanorna ändras...

...ganska ordentligt under livsstilsomställningen. Det är nog som med andra beteendeförändringar - det tar sin lilla tid. Jag reflekterade över detta igår kväll när jag inte hade någon färdig matlåda att ta med till dagens lunch.

Det ser nuförtiden lite annorlunda ut i vårt kylskåp hemma vilket gör att det oftast finns något att svänga ihop... Eller vänta ett slag, det är nog inte bara det att innehållet i kylskåpet ser annorlunda utan även min inställning till mat har ändrats en hel del. Hur som helst så rätt sent på kvällen så svängde jag ihop en wok istället för att gå ut och köpa något färdiglagat idag. Det som jag upplever som den stora förändringen med detta är att jag aldrig ens fick tanken att jag skulle köpa något färdiglagat utan de olika alternativen var det som erbjöds när jag öppnade kylskåpsdörren! Där fanns en bit rostbiff, färsk broccoli, vitkål, paprika, bambuskott, purjolök och vattenkastanjer. Detta i en panna med ljus soja, färsk ingefära, vitlök och solrosolja blev tre riktigt schyssta matlådor :). En rejäl klick Keso till detta blev en riktig höjdare idag.

Bara fyra timmar kvar till Itrimträffen. Hoppas på spännande och givande diskussioner och något "matnyttigt" med hem i kunskapsbanken.

Ha det fortsatt skönt i vintervädret :)!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar