Sidor

måndag 21 februari 2011

Pizzabesvikelse...

...blev det igår. Det är inte ofta det händer nuförtiden att det serveras pizza hemma hos oss. Igår skojade vi till det trots allt och ringde och beställde. Själv var jag oerhört sugen på en Calzone. Visst var det ok men inte så där gott som jag föreställde mig att det skulle vara. Finns säkert flera förklaringar men jag hoppas att den största förklaringen ligger i att jag vant mig av vid pizza. Måste testa fler gånger och nästa gång blir det nog en oxfilépizza med bearneisesås. den måste ju bara vara god ;).

Lördagen fick en start som var sisådär eftersom jag inte kunde springa direkt på morgonen. Minus 20 grader fick mig att luta mig ner i soffan istället. Blev dock lite varmare mitt på dagen och då gav jag mig ut och hade målsättningen att springa milen. Fick dock avbryta och slutade på 7,7 km. Kände mig faktiskt inte riktigt kry och ville börja promenera efter ca 5 km...lyssnade på kroppens signaler och gick istället hem. Söndagen blev helt träningsfri och vi hade en halvdag framför tv-n efter det att jag och äldsta dotter varit och köpt Super Mario Bros till Wii-spelet :). Var himla trevligt och vi spelade hela familjen.

Nu är det måndag igen och jag får nog ta det lite lugnt denna vecka med träningen så att jag inte riskerar att få ställa in HalvVasan som är om en vecka. Får helt enkelt ta och vila mig i form även om det känns lite konstigt...:)

Ha en skön dag

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Nej, den pizzan är inte heller god. Det är inte gott med fulpizza! Ska man så kan jag rekommendera en finpizza "Carpaccio" på Ciao Ciao, det funkar! //Han som nu fått konkurrens i mountainbikespåret!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset - den ska testas vid tillfälle:). Något annat som snart ska testas är cykling vid Hellas :). Känns spännande att se om det är någon skillnad denna vår ;). Vi ses /Affe

    SvaraRadera