Sidor

torsdag 3 februari 2011

Vilken tur...

...jag hade. Den isgata som rådde i morse hade försvunnit under dagen så det var bara att byta om när jag kom hem från jobbet och ge mig ut på femkommatvåan :). Tänkte att allt under 29 minuter skulle anses som ok och sluttiden hamnade på 28,54...undrar just hur mycket den mentala inställningen spelade in på den sluttiden...? Något annat av mental karaktär var mitt sinne som radikalt ändrades efter löpturen. Var rätt matt efter arbetsdagen men efter mitt "varv" kändes det betydligt mer färgglatt igen.

Har en arbetskamrat som genomgår en sockerdetox nu i februari. Det är jättespännande och lärorikt att få ta del av hennes erfarenheter i samband med det. Vi är några stycken på jobbet som verkligen försöker påverka vår hälsa ordentligt så det blir mycket snack om kost och träning på fikapauser och luncher. Vi har nu varit på denna "resa" ett bra tag och det är inte direkt någon dagslända som en del trodde det skulle bli när vi satte igång efter semestern :). På tal om luncher så är det verkligen trevligt att ha en bra matsal på jobbet där man kan göra i ordning det man har med sig. Matlådan ser även lite annorlunda ut nu än tidigare. Borta är köttfärssåsen och pastan och kött med sås och potatis som ofta rymdes i en låda och i bästa fall en morot vid sidan om. Idag hade jag inte mindre än fyra olika lådor med mat och tillbehör. Känns både avancerat, nyttigt och roligt med den variation som det nu är, även om Keson blivit ett stående inslag ;).

Ha en skön kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar