Sidor

tisdag 11 januari 2011

16,8% fett...

...består min kropp av enligt Tanitavågen på Itrim. Det är ju en viss skillnad mot de dryga 26% som samma våg visade i slutet av sommaren när resan mot en ny livsstil startade :). Har under den här tiden lärt mig massor både om kost, träning, uthållighet och min egen kropp för att nämna några saker.

Var på Itrimmöte idag för första gången sedan juluppehållet. Körde ett kortare pass där idag innan mötet och det var ett bra tag sedan sist. Det har ju blivit andra träningsformer den sista tiden så jag har helt enkelt nöjt mig med det. Försöker dock att inte missa mötena var 14 dag då det alltid finns något nytt att lära och motivationen hålls uppe :).

Idag har jag varit otroligt hungrig och är säker på att det är den fettsnåla kosten som bidrar till det. Mängden föda jag stoppar i mig är det ingen brist på men förmodligen fattigt med energi...1700 kcal är ju inga våldsamma mängder direkt men det verkar räcka för att jag ska orka jobba och träna varje dag i alla fall. I morgon är det konferensdags i tre dagar och givet i packningen blir så klart träningskläder :).

Kosthållningen idag har gått bra och jag brydde mig faktiskt inte om att väga kvällsmaten. När jag kom hem serverades en laxwok gjord på recept från Jonas Coltings senaste kokbok "Jag vill ju bara se bra ut naken" (med den titeln kan man ju förstå att det inte behöver vägas något ;)). Woken var hur god som helst och kan absolut rekommenderas!

Dagens träning blev två varv i cirkeln på Itrim och jag fick kämpa på en del för att få upp pulsen. Tog knappt en halvtimme. Dagen startade med ett pass "platt mage" med PoWorkout. Ska satsa på att komma igång med den tidiga morgonträningen nu när julledigheten är över.

Idag känns det som ännu ett steg närmare HalvVasan då jag och två kollegor äntligen kom till skott och bokade boende i Mora :)!

Nu får det räcka för idag.

God kväll

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar