Sidor

lördag 29 januari 2011

Snacka om att...

...unna sig! Smög upp lite före de andra i familjen och startade upp espressomaskinen. Istället för att kasta mig i väg till Ågesta för skidträning så bestämde jag mig för att hänga lite i soffan med senaste numret av Runner's World :).


Kan inte riktigt släppa de goda nyheterna från den gångna veckan och reflektera lite. För ett och ett halvt år sedan var jag i så taskigt skick att min läkare skrev ut FAR (fysisk aktivitet på recept) till mig. Tänk så rätt hon hade och tänk att det skulle ta mig ett år innan jag kom igång. Måste använda mig av det gamla uttryckssättet "bättre sent än aldrig".

Rätt intressant att jag blivit så intresserad av träning eftersom det inte riktigt varit bland topp-10 för mig tidigare. Det har smugit sig på vartefter jag kommit vidare på livsstilsomställningsresan. Först blev det ordning och reda på kosten och lättare träning med promenader och cirkelträningen på Itrim. I dagsläget känns det helt schysst och nästan nödvändigt att köra ett träningspass på morgonen innan det är dags att gå till jobbet. Just nu 3 km löpträning och lite övningar med #PoWorkout för att vara igång. Det är skillnad det mot hur det såg ut för ett år sedan. Blir full i skratt bara jag tänker på det :). Magsyramedicinen är slängd och giktmedicinen kommer snart att vara ett minne blott. Jag behöver inte heller fundera över om mina blodbanor ska slaggas igen pga. taskigt kolesterolvärde. Blodtryck som en konfirmand. De fula levervärdena och också som bortblåsta. Jag är stark och frisk och så ska det förbli :)! Det enda onda jag ska satsa på nu är träningsvärk som egentligen bara är av godo och något alla som kan borde unna sig. Jonas Coltings uttryck om att "vällevnad" istället skulle kallas "fellevnad" känns så klockrent och jag kan verkligen bara hålla med om det. Varför finns det överhuvudtaget något som kallas "vällevnadssjukdom". Upp och ner och helt galet låter det. Dags att ändra tillbaka begreppet vällevnad till vad det egentligen ska vara!

Nu kör vi vidare!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Du har blivit så förståndig och Du verkar bara bli klokare och klokare och mera nöjd med livet.
    Det är bara at buga och bocka och gratulera

    SvaraRadera
  2. Tack. Bättre sent än aldrig. Nu gäller det att hålla kvar sig i det "nya". Hoppas du får en skön söndag :)! /Affe

    SvaraRadera