Sidor

lördag 15 januari 2011

Vilken dag...

...och den är ännu inte över :-).

Efter en skön förmiddag med familjen bar det av ut till Ågesta för skidåkning. Tjejerna har blivit riktigt duktiga och åkte ett gäng kilometer idag och de verkar tycka det är riktigt roligt. Det var helt otroligt mycket folk i farten som ville ut i spåret så ett smärre bilkaos var vad som mötte oss väl på plats. Tur att jag är i hygglig form annars hade jag nog fått ordentligt höjd hjärtverksamhet i köandet. Nu var det bara att göra som jag läste någonstans, att man inte väntar i kö utan passar på att vila ;-).

Hade med lunchmatsäck i riktig Fustraanda. Keso, grönsaker, 200g rökt kalkon och kolhydrater i form av Falu Rågrut. Det går bara man vill ;-).

Dagens träning fick bli 8 km längdskidor. Hade satt upp som mål att klara det på 43-44 minuter för att köra bättre än förra gången. När jag efter både 2 och 3 kilometer låg på 5 minuter per kilometer "växte hornen" lite och jag satt nytt mål att klara 8 km på 40 minuter och ta mig sjutton så gick det :-). Mycket stakning blev det och jag tror gympassen gör sitt till eftersom jag känner mig bra mycket starkare i kroppen :-) (tror faktiskt att jag kommer att ha ordentlig träningsvärk i morgon). Maxpulsen blev 182 och jag snittade på 154 vilket jag tycker känns riktigt bra. Nu ska det bara bli ännu bättre!

Strax dags för mer social samvaro med goda vänner :-).

Önskar alla en skön lördagkväll

1 kommentar: