Sidor

måndag 17 januari 2011

Gymkaos...

...var det idag. Så många människor som ville träna så att det inte fanns vare sig löpband eller cykel ledigt! Inte ens en crossfitmaskin kunde jag knö in mig på...undrar om det är alla nyårslöften som ska infrias och i så fall lär det väl lugna ner sig inom några veckor (vilket iof sig är tråkigt)...?! Även vid styrketräningen var det riktigt trångt.

Två veckor har nu gått med #Fustras Superstar program. kände som jag skrev häromdagen att 1700 kcal nog var lite väl snålt då jag inte vill tappa alltför mycket mer i vikt. Har nu därför höjt upp det till 1900 kcal per dag. Kan faktiskt känna både i och på kroppen att de senaste veckornas uppstramning gett resultat och hoppas att de kommande veckorna kommer vara lika positiva. Absolut inga bekymmer med kosthållningen och det kan jag tacka höstens slit på Itrim för där jag lärt mig att tänka om vad beträffar det jag stoppar mig. Att nu vara nere i en vikt som känns behaglig är inte bara skönt utan kroppen verkar även svara ganska snabbt på både omställning av kost och träning och om jag skulle få för mig att äta "fellevnadskost" så känner jag det ganska omgående på mitt humör och välbefinnande. Det samma verkar gälla träning. Något är igångsatt i kroppen som jag tycker kan liknas vid abstinens när jag inte får min träningsdos. Alltså är det "upp och hoppa" som gäller när humöret dalar :).

Dagens träning blev alltså lite annorlunda men allt går med lite vilja och påhittighet :). Då alla löpband var upptagna fick det bli roddmaskin de tio första minuterna cardioträning. Därefter 3ggr 15reps mage, ben och bröst. Efter det (då även roddmaskinerna var upptagna) stakmaskin i 10 minuter vilket jag jag blir förvånad över om jag inte känner av i morgon ;)!. Sedan 3ggr 15reps mage, ben och axlar. Sen var det bra knöligt även vid styrketräningsmaskinerna så jag körde helt enkelt ett pass "stabil mitt" med #PoWorkout. Kom upp i ca 50 minuters träning men pulsen uteblev idag med en usel maxpuls på 132...!

Nu lite handboll på TV och sedan skönhetssömn :)!

God kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar