Sidor

söndag 9 januari 2011

Nytt personligt...

rekord idag igen :-). Sprang 6,2 kilometer vilket jag aldrig tidigare gjort. Att jag även gjorde det dagen efter att ha åkt 16 km längdåkning bättrar ju även det på självförtroendet :-). Eftersom jag jag tidigare nämnt att jag blir stolt me inte nöjd så är det väl lika bra att fortsätta med det och säga att jag skulle vilja få tempot som jag igår hade på skidor när jag springer och vem vet det kanske skulle kunna bli så med tiden! Kändes riktigt bra att springa sträckan jag gjorde idag. Skulle faktiskt ha kunnat springa längre men vill fortfarande ta det försiktigt eftersom jag ännu ser mig som relativt otränad. Fick lite känning i vänster knä men då var jag nästan klar. Kommer förmodligen att få en hygglig blåsa under höger fot eftersom jag sprang i mina gamla sunkdojjor - får bli de nyare nästa gång...Att springa en mil har varit ganska avlägset men det ser faktiskt ut att kunna ske inom en inte alltför avlägsen framtid :-). Kommer ihåg i höstas när jag hade som mål att kunna springa fem kilometer när jag hade gått ner tio kilo. Testade några gånger men fick då rätt ont i knät och hade ett riktigt dåligt flås. Helt underbart att båda dessa fenomen ser helt annorlunda ut idag! Känner att jag kan hålla igång ett bra tag om jag ligger på en puls runt 140 i snitt.

Det känns än mer tydligt idag att jag håller på att ta mig ur den svartvita vardagen som hade total avsaknad av träning mot att få betydligt er färgfilm genom att röra på mig kontinuerligt.

Kosthållning idag har inte direkt gått enligt schemat jag tänkt hålla men har försökt på bästa sätt. Ett litet teaterbesök klockan ett idag stökade till det lite så att jag missade lunchen...känner mig lite som Skalman med sin mat och sovklocka...;-). För att komma någorlunda i fas smet jag in på Pressbyrån på Cityterminalen och köpte en Keso som jag drog i mig i väntan på pendeltåget - ganska festligt faktiskt med tanke på att det låg en Burger King och en McDonalds lika nära som Pressbyrån! Men det var ju "gamla" Affe som gjorde panikinköp där när blodsockret åkte berg- och dalbana. I dag var det inte blodsockret som drev mig till att köpa en Keso utan jag vill ju så gärna försöka hålla mig till januariutmaningen med Fustra.

Dagens träning blev inte heller enligt schemat men löpningen på 6,2 km på 43min51sek får faktiskt vara helt ok för mig idag. Som jag tidigare sagt (men som inte stämmer med januariutmaningen...) "den bästa träningen är den som blir av"! Maxpuls på 163 och snittpuls på 141.

Kommande vecka innebär en del utmaningar avseende kost- och träning då det är en tredagarskonferens på schemat...Hoppas de har Keso och Kesella på stället vi ska vara på ;-)...

God kväll!

2 kommentarer:

  1. Imponerad av din envishet och din karaktär - riktigt häftigt!

    Ett litet tips från en annan träningstjej är att ha bra strumpor när du springer. Jag hade jätte problem med blåsor under fötterna, köpte sedan löparstrumpor och har aldrig haft en blåsa sen dess...

    Fortsatt lycka till nu!

    /Kicki (fd klubbis)

    SvaraRadera
  2. Hej Kicki - tack för uppmuntran och tipset. När jag läste ditt inlägg så kom jag på att jag faktiskt inte hade de sportstrumpor på mig som jag brukar ha när jag springer. Ska tänka på detta och faktiskt skaffa mig ett par löparstrumpor!

    Än en gång tack för tipset :-)
    Affe

    SvaraRadera