Sidor

onsdag 5 januari 2011

Galenskap skulle jag...

...ha sagt för ett år sedan om jag visste att jag skulle ta mig ut och springa i kvällens snöväder och dessutom på en trettondagsafton när det finns vin, snacks och andra diverse godsaker som skulle kunna ha hållt mig i tv-soffan...! Men inte då, eftersom gymet stängde samtidigt som jag gick från jobbet var det bara att försöka vara lite uppfinningsrik och hitta på ett eget pass. Sitter nu och har avnjutit kvällskeson och sammanfattar dagen.

Kosthållningen känns helt ok fortfarande. Tycker jag äter och äter men det verkar inte finnas någon botten i mig. Jag har valt att gå på Fustras 1700-kaloriersintag och jag gör av med drygt 1700 kcal per dygn om jag sitter hemma och tittar på tv en dag så en skillnad på vågen är inte konstigt om jag snart blir varse. Mängden kost känns i alla fall helt rimlig med den träningsinsats jag gör. Blir dock ganska hungrig/sugen på någonting inte alltför lång tid efter det att jag ätit men antar att det är den extremt fettsnåla maten som bidrar till det eftersom fett har en förmåga att känna sig mätt. Innan jag hoppade på Fustras januariutmaning höll jag igen ordentligt på de snabba kolhydraterna (och andra kolhydrater med för den delen) men jag åt en del fett i form av bl.a. majonnäs som blivit ett stående inslag vid måltiderna i "Malins jättegoda Cole Slaw sallad". Höll mig dock riktgigt viktstabil på den kosten så nu är det bara att vänta in och se vad som händer med vikten under januari. Jag har absolut inget sötsug utan det är snarare något fett jag känner att jag skulle vilja få i mig. Möjligt att det släpper snart annars är det bara att bita ihop och  köra på ändå. Har även blivit ännu bättre på att dricka vatten på dagarna och min flaska med klockslagsindelning funkar suveränt :-).

Dagens träning blev ett egenhändigt hopsnickrat knappt entimmesprogram och pulsklockan fick ett sammanbrott mitt i löpningen men jag kunde konstatera att jag var som max uppe på 176 slag per minut:

Löpning i snö 3,5 kilometer i lugnt tempo. Det tog 28 minuter...

PoWorkout Platt mage nivå 14
PoWorkout Stark rygg nivå 14
PoWorkout Muskulös mage nivå 14
PoWorkout Stabil mitt nivå 14

Nu är det helgdags och inte dags för att softa lite utan förhoppningsvis lite tid för träning :-). Självklart även tid för den viktiga sömnen och återhämtningen. Upptäckte i morse att det är som Jarkko skrev, på sin blogg för en tid sedan, att man skulle sova gott under programmet. Lyckades nämligen försova mig i morse och det kan jag bara inte minnas när det inträffade senast ;-).

Avslutningsvis - visst är det inte galenskap utan en alldeles förträfflig känsla att kroppen bara vill ut och röra på sig.

Önskar alla en trevligt fortsättning på trettonhelgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar