Sidor

torsdag 27 januari 2011

Sitter på en kraftigt...

...försenad buss på väg in till Berns för att kolla på genrepet av Ljust & fräscht med Schyffert och Lindström. Hoppas jag hinner i tid.

Har kommit av mig att skriva i detalj om min träning och kost nu under Fustras januariutmaning. Kände att det blev lite samma sak varje dag. Hur som helst så har januari hittills varit mycket bra både tränings- och kostmässigt. Viktmässigt så började jag helt plötsligt för någon vecka sedan tappa vikt kanske i lite snabbare tempo ön vad jag tänkt så jag ökade på kostintaget en del och tror jag är rätt stabil nu. Det jag bl.a. upptäckt är att jag tycker det är rätt kul att springa. Dels tävlandet mot mig själv och dels kul för att jag känner att jag mår bra av det mentalt också :). Idag var första gången jag sprang min nya 5,2 km sträcka med nya klockan. Testade att använda mig av det lilla jag hittills lärt mig om pulszoner och det var riktigt schysst och jag verkade ha prickat rätt där jag ställt in zonen. Jag hade som mål att under februari klara 5 km på halvtimmen men det spöade jag redan idag! Tog 5,2 km på 29,18 :)! Det blir till att vässa målen ytterligare och även se fram mot när jag ska springa milen första gången. Nu när jag vet att 5 km inte är några konstigheter blir det nog att gå över till det på mirgonlöpningen. Bara att sticka iväg 10 min tidigare så blir det bra med det också.

Nu närmar jag mig kungsan så det ser ut som jag hinner fram i tid :).

Ha en skön torsdagkväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Känner mig peppad att förbättra min tid på 5 km nu:)

    SvaraRadera