Sidor

lördag 1 januari 2011

Bra start på...

...det nya året måste jag säga. Dagen började med en härlig sovmorgon till efter nio! Därefter en stadig frukost och sen blev det uteaktivitet med lite skridskoåkning. Inte att räkna som träning men vi hade trevligt tillsammans med våra nyårsgäster :). Förra nyårsaftonen firade vi i Klövsjö med betydligt svalare väder. Det var neråt 30 grader då...

Dagens träning är inte fy skam med tanke på att det trots allt är nyårsdagen ;). Två pass med PoWorkout. Stabil mitt och Muskulös mage. Stabil mitt har jag upptäckt är en riktigt schysst övning som visat på muskelgrupper jag inte trodde jag hade ;). Vid 18-tiden blev det en sväng till Ågesta där jag klämde 6-kilometersspåret. Hade som mål att hålla 10km/tim men kom "bara" upp i 9.84. Får väl ändå ses som ok med tanke på att det trots allt är nyårsdagen (vilket tjat om detta då... ;)). Pulsen låg i alla fall bra med med en maxpuls på 171 och en medelpuls på 151. Min teoretiska maxpuls är 220 minus 43 (min ålder om ett par dagar...) vilket blir 177 så jag var nästan uppe och nosade på den under skidturen. Med 151 i medelpuls så höll jag 85% av maxpulsen under drygt en halvtimme och det känns helt ok tycker jag :).

God fortsättning på träningsåret 2011 :)!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar