Sidor

onsdag 12 januari 2011

Blodsockersjunket...

...uteblev på den första dagen på konferensen! Första gången det inträffat - tack för det "livsstilsomställningen" :).

Kosthållningen har funkat fint så här långt. Hade med mig ett par burkar Kesella så jag har kunnat följa programmet hyggligt. Nu middagen kvar som kan bli en utmaning. Har ju ingen våg med mig så jag får lita till ögonmåttet ;).

Positivt på konferensanläggningen är bl.a. Espressomaskinen och ett kanongym som jag precis använt.

Dagens träning på ca 50 min blev 2 ggr 10 min löpband och mellan löppassen 2 ggr 15 reps mage/core, armar/axlar och ben. Efter löppassen 4 ggr 15 reps av samma som ovan. Testade att öka tempot på löpbandet idag och därmed pulsen som låg på ca 160 under löpningen. Pulsen hamnade på max 169 och snitt 129. Gymet öppnar 06.30 i morgon så jag kommer hinna med ett morgonpass innan konferensdag två sätter igång :).

Nu dags för middagsutmaningen...

God kväll :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Är det inte jobbigt att väga maten?

    /jesper

    SvaraRadera
  2. Hej Jesper. Nej jobbigt tycker jag nog inte men det känns lite konstigt. Räknar inte med att hålla på så här för alltid men nu under Fustras januariutmaning är det en förutsättning eftersom det bygger på hur många kcal jag ska stoppa i mig per dag. Tycker det är jätteintressant att testa olika varianter av kosthållning under min livsstilsomställningsresa. Jag lär mig massor om hur min kropp och knopp fungerar :).

    Ha det gott
    Affe

    SvaraRadera