Sidor

söndag 2 januari 2011

Lång ledighet går...

...mot sitt slut. I morgon är det dags för arbete igen efter en mycket aktiv ledighet över jul och nyår. Tror inte jag hållt igång så mycket den här årstiden sedan jag var i femtonårsåldern och var i Sälen med familjen dit vi åkte så gott som varje vinter under ett antal år. Då var det utförsåkning på dagarna och längdskidåkning på kvällarna och jag var i fin form. Är inte riktigt i samma form ännu men känner att jag är en god bit på väg :-). För min del har det var någon form av träning varje dag sedan 23:e december. Jag har en grym träningsvärk i framförallt mage och sidorna. Skidåkningen och trningspassen med #PoWorkout kommer till sin rätt känner jag. Nu blir det lite mer utmaning att få till träningen när vardagen börjar igen men det ska bara gå! Har börjat med #Fustras Superstarprogram som håller på hela januari och innebär kostomläggning (igen...) och en timmes hård träning varje dag till 31/1. Svårast blir att få till träningstillfällena där jag ska träna olika övningar med hög puls i en timme i sträck. Kosten borde inte vara några problem bortsett från att det är ganska ofta det ska ätas någonting. Först frukost, sedan mellanmål och sedan lunch och därefter mellanmål igen. Väl hemkommen från jobbet är det dags för middag och sedan ett kvällsmål...bara att tugga svälja och se glad ut :-)! Tur att jag gillar både Keso och Kesella eftersom det är stående inslag dagarna igenom ;-). Satte upp en "chinsstång" i en dörröppning för ett tag sedan och där blev det utmaning med svågern i nyårshelgen...lyckades få till 15 lyft i rad som får ses som mitt personbästa ett tag. Ska nog ta med den i min dagliga träning för det känns som den "biter bra".

Dagens träning: 6 km skidor med en maxpuls på 167 och en snittpuls på 147. Klarade idag att hålla hastigheten 10km/h vilket var första gången. Efter skidåkningen fyra övningar med #PoWorkout - Stabil mitt, Stark rygg, Platt mage och Atletisk fettförbränning.

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar